Shopnosti postav
Nejprve sem nahodím odkaz z německé wiki metinu, přeloženo do češtiny, ale způsobem robota...takže věty dost často nedávají smysl...WikiKouzla, kdo chce, študujte tam, zde sepíšu "to důležité"
1. Vlastnosti postavy
Důležité je si správě rozdělit staty podle toho, jakou ona daná schopnost využívá. Promárně vám tedy asi bude jasné, že šaman musí mít INT a válečník SIL. Ale následující tabulka vám ukáže, co jaká vlastnost jaké postavě zvyšuje sílu kouzel:
(vysvětlivky: 0 nepřidává, 1 nepatrný nárust, 2 nárust, 3 vysoký nárust)
Vliv vlastností na dovednosti | ||||
---|---|---|---|---|
Válečník | ||||
Vitalita (VIT) | Inteligence (INT) | Síla (SIL) | Pohyblivost (POH) | |
Smršť meče | 1 | 0 | 3 | 2 |
Trojcestný střih | 1 | 0 | 3 | 2 |
Pádit | 1 | 0 | 3 | 2 |
Průraz | 1 | 0 | 3 | 2 |
Rána mečem | 1 | 0 | 3 | 2 |
Prudká rána | 1 | 0 | 3 | 2 |
Dupnutí | 1 | 0 | 3 | 2 |
Sura |
||||
Rána prstem | 0 | 3 | 2 | 2 |
Dračí vír | 0 | 3 | 2 | 2 |
Zrušit kouzlo | 0 | 2 | 0 | 2 |
Duch plamene | 0 | 3 | 0 | 2 |
Temná rána | 0 | 3 | 0 | 2 |
Tmavý kámen | 1 | 3 | 0 | 2 |
Rána ducha | 0 | 3 | 0 | 2 |
Rána plameny | 2 | 3 | 2 | 2 |
Ninja | ||||
Léčka | 0 | 0 | 2 | 3 |
Víření kordů | 0 | 0 | 2 | 3 |
Bleskový útok | 0 | 0 | 2 | 3 |
Jedovatý oblak | 0 | 0 | 1 | 2 |
Opakované výstřely | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ohnivý šíp | 0 | 0 | 2 | 3 |
Otrávený šíp | 0 | 0 | 2 | 3 |
Smršť šípů | 0 | 0 | 2 | 3 |
Šaman | ||||
Střílení na draky | 0 | 3 | 0 | 2 |
Řev draků | 0 | 3 | 0 | 2 |
Létající Talisman | 0 | 3 | 0 | 2 |
Zaříkat blesk | 0 | 3 | 0 | 2 |
Bleskový vrk | 0 | 3 | 0 | 2 |
Bleskový dráp | 0 | 3 | 0 | 2 |
Ošetřit | 0 | 3 | 0 | 0 |
Dále pak každé postavě přidává do síly kouzel jiná statistika... Některá kouzla jsou totiž typu fyzického, a některá typu magického. Do magických se řadí šaman jak léčitel tak drak a pak sura na černou magii. Všechny ostatní postavy mají útok kouzel fyzický, až na WP suru zrušit kouzlo a ninjův jedovatý oblak. Do magických kouzel se počítá síla kouzel a magická hodnota útoku ve zbrani, pro fyzická kouzla se počítá normální hodnota útoku jak ve statistikách tak ve zbrani.
Ve hře jsou samozřejmě i další kouzla, ale nejsou typu útočného ale podpůrného. U těch si nejsem jist, čím vším rostou, ale dost z nich roste buď jen samotným lvl postavy a jiné jen úrovné kouzla. (p - zvyšuje se i levelem postavy, s -zvyšuje se jen úrovní kouzla, 0 nemá vliv, 1 má vliv)
Válečník | |||||
---|---|---|---|---|---|
Vitalita (VIT) | Inteligence (INT) | Síla (SIL) | Pohyblivost (POH) | level | |
Aura meče | 0 | 0 | 1 | 0 | p |
Bojové zuření | 0 | 0 | 0 | 0 | s |
Silné tělo | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Sura Súra | |||||
Začarovaná čepel | 0 | 1 | 0 | 0 | p |
Začarované brnění | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Strach | 0 | 0 | 0 | 0 | s |
Temná ochrana | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Ninja Ninja | |||||
Zamaskování | 0 | 0 | 0 | 0 | s |
Našlapování polehoučku | 0 | 0 | 0 | 0 | s |
Schamane Šaman | |||||
Pomoc draka | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Požehnání | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Zrcadlit | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Útok + | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Běžet | 0 | 0 | 0 | 0 | s |
2. Jak zvyšovat úroveň samotných kouzel
To ví snad všichni... Na každé nové úrovni počínaje pátou si můžete přidat jeden bodík do kouzel. Máte-li kouzlo na úrovni 17 - 20, samo vám přeskočí na úroveň Mistra (M1). Doporučuji, pokud máte lvl méně jak 30 a trénujete první schopnost, chodit za stařenkou tak dlouho a resetovat schopnosti, dokud vám ta daná schopnost na mistra opravdu neskočí na úrovni 17, maximálně 18 (v pozdější fázi hry pochopíte, že ztráta tří levelů umí udělat hodně). Máte-li schopnost na M, musíte začíst číst knihy s názvem té vaší schopnosti (Střílení na draky kniha schopností např.). Pravym kliknutím myši ji můžete přečíst, ALE jen jednou denně (dá se tento čekací čas obejít pergamenem Exorcismu z IS) a čtení vám sebere 20.000BZK. Jsou tři možnosti, co vám to napíš, přečtete.li knihu a to buď Upsala, tohle nefungovalo, hrom do toho - to znamená, že se vám čtení nepovedlo. Druhá možnost je x čtení knihy proběhlo úspěšně - to je, že vám chybí ještě x úspěšně přečtených knih do dalšího lvl kouzla a nebo pak dokončil jsi trénink s knihou úspěšně - tedy vaše schopnost se zvedla na další lvl. Kolik knih je potřeba na další lvl? No, tolik, jaký lvl schopnosti právě máte, tedy z M3 na M4 potřebujete 3 úspěšné čtení, z M7 na M8 potřebujete 7 knih. Pokud dosáhnete kouzla úrovně M10, musíte přečíst ještě 10 úspěšných knih k tomu, aby se vaše schopnost vyšplhala na Grand mastera, čili G1. Ke zvyšování této hodnosti kouzla je potřeba takzvaný Kámen duše. Použít se dá jednou za 12 hodin a jeho použití vám sebere body hodnosti (tedy body, díky kterým máte status přátelský, rytířský, krutý apod.). První čtení sníží hodnost o 1000 a každá další o 500 více (z G1 na G2 1000 bodů, z G2 na G3 1500 bodů, z G7 na G8 4000 bodů), ale pokud máte hodnost zápornou, pak čtení kamenu duše stojí dvojnásobek. Při selhání vám to odečte pouze zlomek (nevím přesně, něco kolem třetiny). Při úspěšném použití kamene duše z G10 vám schopnost skočí na Perfect master, tedy P. Tato hodnota již nelze zvýšit.
Pravděpodobnosti úspěšného čtení jak knih, tak kamenů duší je něco kolem 30%. Jsou ve hře také speciální knihy (názvem kniha střílení na draky např.), ty mají účinnost kolem 60%. Tyto provděpodobnosti u knih se dají zvýšit tzv. soustředěným čtením, knihou z ItemShopu a to o dva a půl násobek (tedy obyčejná kniha bude mít pravděpodobnost 75%). Na Kameny duše dle mého názoru soustředěné čtení nefunguje, ale o tom proběhla velká debata na foru hry (board.metin2). Z šesti soustředěných čtení na kámen duše mi vyšlo jedno...
To je tedy nyní ke kouzlům asi tak vše, snad vám to nějak pomůže...
Máte-li nějaké připomínky, neváhejte a pište do komentářů...